Ingen kan få deg til å føle deg 
mindreverdig uten ditt
eget samtykke

DINE RETTIGHETER

Klage og erstatning


Hvis du ikke er fornøyd med behandlingen du har fått, eller mener du ikke har fått den helsehjelpen du har krav på, kan du klage. Pasient- og brukerombudet kan bistå deg med å gjøre en vurdering av din sak og gi råd og veiledning.


LES MER

Taushetsplikt, informert samtykke & opplysningsplikt


Autorisert helsepersonell i Norge er underlagt taushetsplikt, samtykke og opplysningsplikt. Hvilken betydning dette har i praksisk kan du lese om ved å trykke på linken under.


LES MER

Brukervilkår og personvern


Vilkår for bruk av tjenester hos Alles klinik

Alles klinikk sin nettside og de tjenester du kan bestille gjennom allesklinikk.no («Tjenesten») leveres av Alles Klinkk Jordan, Trondheim, telefon +47 412 6 3002, referert til som «Alles klinikk» eller «vi». Den som bruker Tjenesten betegnes i det følgende som «Bruker» eller «du». Ved å ta i bruk Tjenesten og/eller ved å kjøpe produkter gjennom Tjenesten, aksepterer du disse vilkårene automatisk. Ved å booke time gjennom det digitale bookingssystemet levert av https://easypractice.ne, betale via Easy Pay eller med faktura godtar du også vilkårene til Easy Practice. For informasjon om vilkårene til Easy Practice trykk her. Ved å gjennomføre betalingen via Vipps godtar du vilkårene til Vipps AS. For informasjon om behandling av dine helse- og personopplysninger i Tjenesten vår, se vår Personvernerklæring. Tar du imot videokonsultasjoner utført av Alles Klinikk, godtar du vilkårene til https://whereby.com/.


Informasjon om Tjenesten

Alles klinikk har utviklet Tjenesten for å gjøre psykologisk helsehjelp og/eller råd fra eksperter lettere tilgjengelig for alle. Dette gjøres ved å tilby en trygg plattform for digital kontakt med autoriserte psykologer og fageksperter. I tillegg inneholder plattformen informasjon om forskjellige temaer, skrevet med formål om å øke forståelsen av psykiske lidelser og utfordringer man møter i hverdagslivet.

Gjennom Tjenesten kan du bestille digitale behandlingstimer med autoriserte psykologer eller eksperter, fysisk "walk and talk" samtale, skriftlige utalelser, personlige lydfiler og skreddersydde foredrag. Gjennom Behandlingstimer kan du gjennomføre digitale behandlingstimer som tilsvarer til vanlige, fysiske behandlingstimer med en autorisert psykolog. Tjenesten er ikke ment for akutt medisinske eller psykiske nødsituasjoner. Hvis det oppstår en akutt eller alvorlig situasjon som trenger hjelp fra helsepersonell: ring nødtelefon 113 i Norge, 112 i Europa, eller nødnummeret i landet der du er. 


Ansvar for Tjenesten

Ved bruk av Alles klinikk sin tjeneste forstår og godtar Brukeren at Tjenesten er tilgjengelig «som den er»- og «slik den fremstår»-basis. Alles klinikk påtar seg ikke noe ansvar for juridiske eller økonomiske hendelser eller resultater relatert til tjenester som oppnås gjennom bruk av Tjenesten. Alles klinikk påtar seg intet ansvar for innhold som Brukeren publiserer i Tjenesten. Brukeren står derfor ansvarlig for opplysninger som blir oppgitt til Tjenesten, også under Behandlingstime(r). Alles klinikk tar ikke ansvar for at Tjenesten er utilgjengelig når dette skyldes problemer eller feil knyttet til Brukerens maskinvare, utstyr, nettverk, programvare eller problemer eller feil i en tredjeparts programvare. Alles klinikk tar heller ikke ansvar for andre omstendigheter som Brukeren er ansvarlig for i henhold til disse vilkårene, og ved sikkerhetsangrep som oppstår til tross for at Alles klinikk har etablert særskilte sikkerhetstiltak for å forhindre virus eller hacking. Alles klinikk tar ikke ansvar for omstendigheter som ligger utenfor Alles klinikk sin kontroll (force majeure).


Alles klinikk er ansvarlig for innholdet på nettsiden https://allesklinikk.no/. Psykologer og fageksperter som yter behandlingstimene har et lovfestet og personlig ansvar for at behandlingene tilfredsstiller krav til faglig forsvarlighet. Alles klinkkk er også ansvarlig for å tilrettelegge for at psykologene kan overholde alle forpliktelser ifølge norsk lov, blant annet ved å yte tilgang til booking, betaling og journalsystem levert av "EasyPractice".


Grunnleggende krav til Brukere

Du må opprette en bruker på Easy Practice (https://system.easypractice.net/book/thea-jordan#choose-service) for å bestille og gjennomføre Behandlingstimene, slik at psykologene i Alles klinikk kan identifisere deg i journalføringene. Du trenger ikke å identifisere deg selv gjennom BankID. Det er ikke mulig for oss til å spore din referansekode til dine personopplysninger, men den skal lagres midlertidig som ‘cookie’ på nettleseren din. Referansekoden skal kun brukes til å verifisere at du har betalt for behandlingstimen. 


For å bestille og gjennomføre alle typer videotimer av Tjenesten, må du ha fylt 16 år. Personer som ikke har fylt 16 år kan kun bruke Tjenesten gjennom en forelders eller verges brukerkonto. I så fall godtar forelderen eller vergen som konto brukes at personell ved Alles klinikk gjennomfører timen med personen under 16 år. Når det handler om Behandlingstimer, skal psykologen opprette en egen journal for personen helsehjelpen ytes for.


Du er ansvarlig for at de opplysningene du selv har oppgitt på din konto i Tjenesten til enhver tid er korrekte og oppdaterte. Du er ansvarlig for å kontakte oss ved feil dersom du ikke klarer til å oppdatere opplysningene dine selv. En brukerkonto er personlig, og du er selv ansvarlig for å holde påloggingsinformasjon hemmelig og at kontoen din ikke blir brukt av noen andre, unntatt dersom du tillater barna dine -som har ikke fylt 16 år- å bruke kontoen din.

For å gjennomføre digitale videomøter, må du ha tilgang til internett og tilstrekkelig kapasitet på linjen som overfører kommunikasjon i nettverket. Hvis ikke vil du kunne oppleve dårlig kvalitet på lyd og/eller bilde under de digitale møtene. Dette kan føre til at det digitale møtet ikke kan gjennomføres.


Ikke tillatt bruk

Misbruk av Tjenesten er ikke tillatt. Dette betyr blant annet at du ikke kan utnytte Tjenesten for kommersielle eller egne mål, hindre eller forstyrre Tjenesten, bruke Tjenesten til å spre virus, skaffe deg tilgang til Tjenesten ved å bruke metoder som ikke omfattes av brukergrensesnittet og instruksjonene for bruk av Tjenesten, kontakte Alles klinikk sine ansatte gjennom private kanaler, utvise skandaliserende, diskriminerende eller på annen måte ufin atferd når du bruker Tjenestene, filme digitale møter eller på noen måte bidra til å spre slik informasjon, bruke informasjon innhentet gjennom Tjenesten for forskning uten vår eksplisitte tillatelse eller utnytte Tjenesten i strid med lovgivningen.


Misbruk eller mistanke om misbruk av Tjenesten som beskrevet ovenfor kan medføre sperring og/eller sletting av din konto, og juridiske skritt. Ved sletting av brukerkonto vil dine personopplysninger fortsatt være lagret i pasientjournalen vår (Easy Practice) dersom du har mottatt Behandlingstimer tidligere. Likevel har du fremdeles alle rettigheter som beskrevet i den norske helse- og personvernlovgivningen. Dersom du har fått din konto slettet i henhold til denne bestemmelsen, kan du ikke opprette ny konto uten eksplisitt godkjenning fra den øverst ansvarlige ansatte i Alles klinikk. Dersom misbruk eller andre brudd på disse vilkårene har resultert i et økonomisk tap for Alles klinikk eller sine ansatte, vil Alles klinikk kunne kreve at tapet erstattes.


Rettigheter til Tjenestene

Brukeren får ingen eierskap til eventuelle immaterielle rettigheter i Tjenesten eller innholdet du får tilgang til. Du kan kun bruke innhold fra Tjenesten etter eksplisitt tillatelse fra Alles klinikk. Disse vilkårene gir deg ikke rett til å bruke merkevarer eller logoer som inngår i Tjenesten.

Priser og betaling

Oppgitte priser for tjenester ved Alles klinikk finner du her. Prisene kan endres over tid. Prisene inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader for å benytte tjenesten. For å kunne benytte seg av tjenesten trenger man ikke laste ned noen programvare. Vi gjr deg oppmerksom på at Tjenesten krever tilgang til mobil, nettbrett eller PC, internett, videokamera og mikrofon, noe som kan være underlagt tilleggsgebyrer fra en ekstern operatør. Ved bestilling av en behandlingstime vil det aktuelle beløpet bli reservert gjennom betalingstjenesten EasyPractice eller Vipps. Brukere kan ikke starte timen før den tilsvarende betalingen er reservert. Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren og beløpet har blitt reservert. Avtalen er ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet på nettsiden som skyldes Alles klinikk. Ved feil under betalingsprosessen har både Alles klinikk og Brukeren rett til å få refundert det manglende beløpet. Vi ber deg å ta kontakt via post@allesklinikk.no snarest mulig dersom du har lagt merke til feil under eller etter betalingsprosessen. EasyPay og Vipps AS er ansvarlig for alle (ut)betalingsprosessene, mens Alles klinikk er ansvarlig for korrekt innhold på nettsiden og appen.


Avbestilling

Avbestilling eller flytting av behandlingstime kan skje kostnadsfritt 3 virkedager (72 timer) før konsultasjonen skal avholdes. Ved mindre enn 72 timer til behandlingstimen vil timen bli belastet i sin helhet. For å flytte eller avbestille konsultasjon, send epost til post@allesklinikk.no eller SMS til +47 412 63 002. Navn, dato for tjeneste og klokkeslett må oppgis, samt bekreftelse på at timen endres eller avbestilles. 


Sletting av brukerkonto

Du kan slette din brukerkonto når som helst. Dersom du sletter din brukerkonto, vil dine person- og helseopplysninger relatert til dine tidlige Behandlingstimer fortsatt være lagret i pasientjournalen vår. Du har fortsatt alle rettigheter etter helse- og personvernlovgivningen i behold.


Oppdateringer og endringer

Alles klinikk forbeholder seg retten til å gjøre endringer i Tjenesten. Viktige endringer av produktene eller vilkårene våre vil bli annonsert på Alles klinikk sin nettside eller i bookingssystemet via Easy Practice. De gjeldende vilkårene vil til enhver tid være tilgjengelige i på denne hjemmesiden. Dersom disse vilkårene ikke aksepteres er det brukerens ansvar å slette brukerkontoen.


Klagerett

Ønsker du å klage på Tjenesten, kan du kontakte oss direkte på post@allesklinikk.no. I så fall ber vi deg om å skrive oss en epost med å gi en fullstendig beskrivelse av klagen eller problemet.


Gjeldende lover

Norsk lov gjelder for disse vilkårene. Ved bruk av Tjenesten samtykker du til jurisdiksjon for norske domstoler og gir avkall på retten til å hevde uegnet verneting.


Alles Klinikk Jordan, oppdatert: 17. juni 2022



Retningslinjer for personvern

Alles klinikk leveres av Alles Klinikk Jordan («Alles klinikk» eller «vi»). Denne Personvernerklæringen inneholder informasjon om behandling av helse- og personopplysninger i tilknytning til de helsetjenestene som ytes gjennom Alles klinikk sin nettside, tjenester, digitale møter og produkter, som selges på plattformen (heretter omtalt som "Tjenesten"). Den som bruker Tjenesten betegnes i det følgende som «Bruker» eller «du». For met informasjon om våre generelle vilkår henvise vi deg til Vilkårene våre. Alle klinikk og sitt helsepersonell er dataansvarlig for helse- og personopplysninger som behandles i tilknytning til Tjenesten. Hvis du har spørsmål til Personvernerklæringen, ber vi deg å ta kontakt med oss gjennom post@allesklinikk.no.

Informasjon som innhentes automatisk

Alles klinikk sin Tjeneste kan automatisk innhente følgende informasjon IP adresse til enheten du bruker og URL fra siden du kom fra og går videre til etter Tjenesten. Opplysninger om transaksjoner som du utfører ved bruk av Tjenesten.


Hva vi bruker informasjonen til

Informasjonen som blir innhentet brukes til å utvikle, forbedre og beskytte Tjenesten. For å sikre Tjenestens funksjonalitet og sikkerhet, administrering av Tjenesten, kunne kommunisere og optimalisere Tjenesten til brukeren, samt forhindre og oppspore svindel og annet misbruk. Vi verken selger, leier, leier ut eller på annen måte avslører personopplysninger knyttet til våre registrerte brukere til tredjeparter, med mindre det er; betalingsbehandlere og datalagringstilbydere, som gjør oss i stand til å tilby deg Tjenesten offentlige myndigheter hvis vi er juridisk forpliktet til å gjøre det eller hvis vi må beskytte våre rettigheter eller tredjeparts rettigheter.

Dine rettigheter

Du har rett til å vite hvilke opplysninger vi har om deg: Hvis du ønsker å vite hvilke personopplysninger vi har om deg, vennligst kontakt oss på post@allesklinikk.no. Du har også rett til å få ufullstendige og uriktige personopplysninger korrigert, slettet eller oppdatert. Dette kan du gjøre selv ved å logge på din brukerkonto eller ved å ta kontakt på post@allesklinikk.no.

Datasikkerhet

Din sikkerhet er veldig viktig for oss. Vi følger personvernopplysningsloven og har etablert regler og rutiner for å beskytte dine opplysninger. All data blir kryptert og lagret i Microsoft Azure, som er godkjent av norske myndigheter for lagring av helsedata for norske innbyggere. Sensitive opplysninger er ikke tilgjengelig for andre enn psykolog og Bruker. Selve journalen føres i eget fagsystem via EasyPractice. Dette er det samme systemet som brukes for fysisk konsultasjon. Medisinsk informasjon er dermed ikke lagret i systemet som utfører videosamtalen.


Overføring av Personopplysninger til utlandet

Alle personopplysninger og sensitive personopplysninger driftes av servere som befinner seg i EU/EØS. Personopplysninger og sensitive personopplysninger vil aldri driftes av servere som befinner seg utenfor EU/EØS.

Endringer i Retningslinjer for personvern

Av og til kan vi gjøre endringer i retningslinjer for personvern. Du kan se at det har blitt foretatt endringer i retningslinjer for personvern ved å se under “Sist oppdatert” nederst på siden.

Lagring og sletting av personopplysninger

Personopplysningene vil ikke bli lagret lenger enn det som er nødvendig for å oppnå formålet med Alles klinikk sin Tjeneste.


Alles Klinikk Jordan, oppdatert: 16.10.2024